Monday, May 31, 2010

Bandung ~ Day 3 - continue

Lepas gi kolam air panas, kitorg gi Strawberry park.. Dh lame xmkn Straberry petik sendiri ni..


tmpt die cantik.. ade restoran.. ladang die kt atas..

sbb kite ade lapan org (termasuk pak ambo dgn pak osman) jadi sorg bleh petik 1 oz saje.. die ckp mcm tu la.. tapi die tak ckp pun sorg bleh petik&mkn brape oz kan kan kan....


sibuk nk mkn, last2 bekas die yg paling kosong skali..


tu tu nampak tu.. asek mkn je.. sampai dh abis stoberi...


Tadaaaaa ini la hasilnye.. mase kitorg petik tu dpt yg kecik2 je.. pastu pak ambo turun bwk stoberi besar2.. rupenye pak ambo curi2(xtaula kalau dh mintak ijin) naik kt ladang lagi atas.. kalau tau mesti kitorg ikut pak ambo.. tp org yg keje kt situ asek tgk2 je..

Ecah menikmati first live strawberry.. fresh from farm.. slalu mkn yg dh kene celup dgn cokolat / gula je..


tak tau ape motif.. mungkin nk nmpk mcm ganas.. tp dlm hati ade taman.. taman stoberi..

ni pun pagi sorg, ape tah motif..

lunch @ Straberry Park.. kitorg order air Strawberry dgn Strawberry+susu.. Sgt the best okay.. fresh gile.. xpuas minum.. lepas mkn tu siap bungkus lagi air Strawberry... tetibe je Strawberry jus jadik feveret semase di bandung.. kt mesia susah la nk dpt..

seb baik gmbr ni kabur.. pipi kembung penuh nasi.. lapo woi...



on the way balik, kitorg lalu kawasan nursery.. boleh kate every rumah ade nursery.. tercetus plak pemikiran "ni kalau bwk mak apis ni mau jadi xbtol ni" wuwuuu ampun mak... Mak apis memangggg la teramat sgt suke bunge-bungean dan pokok2.. pegi putrajaya pun bleh siap petik2 batang pokok.. balk rumah tanam.. idop plakk tu tau.. tgn sejuk...
org lain amik pokok kari kak rumah mak pun bleh mati.. opppp sape tuuu, xkenal...


ni pemandangan biase di Bandung.. ramai sgt org yg kerjanye berniaga kt tepi2 jln.. kebanyakannye jual "kapit dan mi kocok"..
dh, tu je utk hari ketiga.. lepas gi stoberi park tu xingat gi mane, balik kot.. sbb diorg ni nk mandi swimming pool.. tapi lepas dh celop2 kaki tu xjadi plak sbb sejoookkkk sgt.. ecah yg duduk tepi pool terkezut dan trauma bile paksu die kene tolak jatuh dlm pool dan menyebabkan tsunami dan banjir disekitar pool.. teros xnk mandi..
Last2 mak die yg kene mandi dgn ecah dlm pool tub... dh jadi mcm dugong tesepit plak...

No comments: