Tuesday, May 25, 2010

Bandung ~ Day 1

Bile anak-anak cek johari dgn cek salmah pegi jalan...


mereka sengal...



nampak je mcm beg sorg satu kan.. tapi.. dlm beg ade beg... magik...
ayah yg terpakse ditinggalkan... tula sape suruh asek pegi obesi je, kan dh xdpt kelulusan..

dilaporkan, 2 org jejaka bandung bakal dihantar pulang..
nak gi bandung punye pasal, sanggup beli cemin mate hitam mahal2...

ecah sengal.. ibu lagi sengal... ni kalau ayah tgk gmbr ni mesti kene marah ni.. letakla gmbr elok sikit.. kekekekeee..


penarik beca zaman millenium..


budak ni memule baik je main disekitar kitorg.. pastu bile nmpk lolipop yg maha besar tu terus jadi uncontrolable (membasikan bahasa inggeris).. lepas tu mcm xingat dunia lari sane sini... penat org keja.. dah la lari kt tmpt coklat, pastu lari kt tmpt perfume.. kang kalau terhantuk kepala kt almari perfume tu, tahi xbau tahi dah....


ni konon2 tgh tunggu flight, tp sbnrnye jump queue sbb kitorg ade escort.. kwn ayah escort, org tu keje kt imigrsen KLIA.. yg si johan boleh ingat Tony Fernandes... sengalicious btol...


oh sempat bergambr sebelum naek plane lagi.. ecah fes time naik flight ni.. awal2 dh pesan "ecah jgn berak atas plane tau".. takut nnti pilot pensan...


antara aksi-aksi totet atas plane.. ni ikut perangai sape nih!!!


satu bende yg paling susah nk suruh totet buat, pakai seat belt.. xboleh duk diam budak nih.. nnti kang macik steward tu marah mcm mn..


ni lagi aksi moncong.. dari ibu jatuh ke anak.. mungkin atuk die pun mcm ni jugak dulu.. ahaaaa lariikkk...


paklong tgh kontrol perot... tahan napas!!!!!!!!!!...

sesi berlagak macho didalan plane.. dgn spek baru yg mahal mengalahkan spek ibu... yg kurang mahal... (dlm mate ade contact lens hazel.. mat saleh ini xmkn budu... rugi la...)


bile kencingan dh overdose, terpakse la ganti slua.. sampai tetido-tido totet... ni sbnrnye tahap ketotolan tidak boleh dibendung, skali kene mate jegil tros merajuk tido kt ayahnye.. baru aman sket plane..

tetibe dh sampe hotel plak.. haa tu pak ambo tgh order bilik... penat dan lapo tahap merangkak.. ecah xbgn2 dr atas plane td..

patutla lame sgt tunggu diorg ni klua bilik... sempat posing2 rupenye.. org dh lapo tahap gaban ni (hasil dr xmkn atas flight sbb bangkangan harga megi rm6.. hambik ko padan muke lapo..)


Ni namenye nasik padang, mkn sambil tambah lauk.. lauk yg xnk sile letak tepi.. kalau cuit sikit pon kene byr.. lauk die sedap tp mcm xpuas mkn sbb semua sikit2 je die hidang.. (org malaysia mkn bnyk, tgk perot la..)


opppsss... haa tu tgk perot tu... kurang mkn la tu... asek nak main je.. nasik ciput pun xabes..

okay.. itu saje untuk hari pertama kami dibandung.. lepas mkn tu kitorg terus je balik hotel tido.. otw tu kitorg tgk ramai sgt bebudak muda-mudi remaja ni berpeleseran kt tepi-tepi jln.. pak ambo ckp mmg biase laa tu, ujung mgu.. pastu bnyk kete plak tu.. time2 tgh jem tu, budak2 ni terkinja-kinja tepi van sambil nyanyi 'seribu aja.. seribu aja.. seribu aja...' sambil tepuk2 tgn.. kitorg pun 'pehal laaa budak2 ni'... pak ambo kate mungkin diorg mintak derma utk kebajikan ke ape ke... Ooooooo....
kroihh...kroih....

No comments: